VLP Keskus
töötleb kliendiandmeid nii, et isikuandmete konfidentsiaalsus, andmete
turvaline kogumine, edastamine ja säilitamine oleksid tagatud kasutades selleks
vajalikke turvameetmeid.
Milliseid andmeid VLP Keskus kasutab?
MTÜ VLP Keskus kogub ning töötleb teenuse saajate isikuandmeid isiku
identimiseks teenusele registreerimisel ja osutamisel ning kontaktandmeid
teenuse osas teabe edastamiseks ja vahel ka teenuse osutamiseks (nt telefoni
või videosilla teel nõustamised viirusnakkuste leviku perioodil).
Oma nõustamise töös kasutame paratamatult ka eriliigilisi isikuandmeid, seda
mõne teenuste puhul juba tulenevalt seadusest, kuid vahel saame paratamatult ka
nõustamistel teada tundlikku infot. Nendeks võivad olla näiteks info Sinu
vaimse ja füüsilise tervise kohta, sotsiaalse võrgustiku ja selle toimimise
kohta, vahel ka nt usulised ja etnilised andmed. Seda kõike ikka selleks, et toetada
nõustamistel Sind parimal võimalikul viisil, lähtuvalt just Sinu soovidest ja
vajadustest.
Kes pääsevad ligi Sinu andmetele?
Andmetele pääsevad ligi VLP Keskus töötajad, kes on seotud kindla kliendiga
ning teatud kolmandad osapooled, kellel on seaduse järgi andmetele ligipääsu
õigus. VLP Keskuse töötajate ja teatud kolmandate osapoolte vahel on sõlmitud
konfidentsiaalsuslepingud, et tagada andmete kaitstus.
Kuidas on tagatud Sinu andmete kaitstus?
VLP Keskus teeb kõiki mõistlikke jõupingutusi selleks, et tagada
isikuandmete turvaline kogumine, edastamine ja säilitamine. See tähendab, et
kasutusele on võetud vajalikud organisatsioonilised, füüsilised ja
infotehnoloogilised turvameetmeid.
Organisatsioonisiseselt on sõlmitud meeskonnaliikmete ja kolmandate osapoolte
vahel konfidentsiaalsuslepingud. Meeskonnaliikmed on juhendatud, kuidas kaitsta
andmeid ning klientide andmed on ligipääsetavad vaid kliendiga seotud
meeskonnaliikmetele. Kogume ja hoiustame andmeid infotehnoloogilises vahendis
Pugu, kus on kasutusel kõik seaduse järgi nõutavad andmete töötlemise
turvameetmed.
1. Kaebuste lahendamise
läbiviimise eest vastutab juhatus.
2. Anonüümseid kaebusi
ei menetleta.
3. Kaebus
registreeritakse.
4. Kaebuse
vastuvõtmine:
• Telefoni teel saadud kaebus:
Telefonikõnele vastav administraator peab küsima piisavalt andmeid, et
täita kaebuste arvestamise vormi 1 ja 2 osa. Helistajat tuleb informeerida
kaebuste menetlemise korrast. Telefonikõne vastu võtnud administraator
annab vormi ühe tööpäeva jooksul juhatuse liikmele.
• Kirjalikult (postkast, e-mail) saadud
kaebus:
kirjaliku kaebuse saab edastada füüsiliselt keskuse ruumides paigaldatud
postkasti,mida tühjendatatakse juhataja poolt üks kord kuus.
• Suuline kaebus:
Kogu asutuse personal on kohustatud kaebustega seotud probleeme lahendama
oma pädevuse piires. Juhul, kui vestluse käigus ei õnnestu probleemi
lahendada, edastatakse see juhatusele lahendamiseks.
5. Kaebuse
menetlemine:
5.1 Kaebuse
menetlemine toimub üldjuhul 10-ne tööpäeva jooksul. Kui kaebuse lahendamine ei
ole võimalik selle aja jooksul, siis sellest teavitatakse kaebajat. Kaebusele
tuleb igal juhul vastata 30 kalendripäeva jooksul.
5.2 Kui kaebuste
läbivaatamisega tegelev isik on saanud kaebekirja või kaebuse täidetud vormi,
saadab ta teatise kaebuse kättesaamise ja menetlemise algatamise kohta kaebuse
esitajale. Teatis peab sisaldama ka infot selle kohta, kes menetlust läbi viib
ning kui vajalik, siis soovi kaebuse esitajaga vestelda.
5.3 Kaebuse
läbivaataja algatab menetlemise või delegeerib selle mõnele teisele asutuse
töötajale.
5.4 Menetleja selgitab
kaebuse asjaolud, vajadusel võetakse seotud töötajatelt kirjalikud selgitused.
5.5 Kui kaebus on
suunatud mõne asutuse töötaja vastu, tuleb talle kaebust või kaebuste
registreerimise vormi näidata, et ta saaks omapoolse seisukoha välja tuua.
Isikule tuleb teatavaks teha tema õigus saada abi ametiliidu poolt, kui kaebus
põhjustab distsiplinaarseid aktsioone.
5.6 Kaebuse
lahendamise tulemustest informeerib menetleja kaebajat kirjalikult.
Juhul, kui kaebuse esitaja pole lahendusega rahul, tuleb teda teavitada tema
õigusest edasi kaevata.
6. Kõik kaebuse
uurimise käigus võetud seletuskirjad ja tehtud intervjuud dokumenteeritakse
ning lisatakse lõpparuandele, mis peab sisaldama:
• Kaebuse täidetud vorm
• Kaebuste esitaja nimi ja
kontaktandmed, seos kliendiga
• Isikute andmeid, kes on kaebusega
seotud
• Kaebuse kokkuvõtet
• Tarvitusele võetud meetmeid
• Kaebusega seotud kirjavahetust
• Kaebuse seisu (lõpetatud või
käigusolev, s.t. edasikaebamisel)
7. Lõpparuanne kaebuse
kohta säilitatakse 2 aastat.